Rolakatalog

"Nie prowokujcie kretyna, by napisał arcydzieło, a nuż mu się uda!" Stanisław Jerzy Lec

Jak ja się staram uczyć słówek?

Już powiedziałam, że zmieniam założenie kanału i chcę sama się wziąć do nauki angielskiego. Robić coś w celu nauki słownictwa, czytania, pisania i mówienia. Dlatego, by motywować siebie i może Was zachęcić do pracy, postanowiłam zrobić drugie podejście z tego typu blogiem. Mam nadzieję, że tym razem wyjdzie, bo planuję troszkę inaczej go poprowadzić.


A więc jak się uczę słownictwa?


Ogólnie tego nie robię. Nienawidzę uczyć się na pamięć 10 słówek, bo wiem, że zapamiętam tylko jedno i to czasami na dzień, a nie na zawsze.


Słownictwa najlepiej się uczyć poprzez wykorzystanie go w praktyce. Dlatego czytam książki po ANG, zapisuję sobie słówka, które występują dość często w notatniczku i dopiero później je tłumaczę. Szukam znaczenia w słowniku, a także patrzę na przykładowe zdania i wymowę.


Często również słownictwo wpada mi w ucho ot tak. A bo gdzieś w filmie usłyszałam np. wyrażenie Who are you supposed to be? (Kim ty niby jesteś?) nauczyłam się poprzez bajkę Steven Universe. Ogólnie to przydatne wyrażenie, jeśli chodzi o filmy, bajki itd.


Ale przechodząc do samej nauki. Powtarzanie to najlepsze rzecz, jaka może się zdarzyć. Dlatego będę starała się kilka razy w tygodniu dawać coś takiego, a raz w tygodniu zrobić powtórzenie do podsumowania.


UWAGA! Jeśli ktoś się zaśmieje i powie, że ja tak banalnego słowa na umiem, to niech kilka razy się zastanowi, czy gdyby nagle mu przyszło użyć tego słowa w zdaniu, zrobiłby to?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Agata | WS | x x.