Rolakatalog

"Nie prowokujcie kretyna, by napisał arcydzieło, a nuż mu się uda!" Stanisław Jerzy Lec

Kącik językowy #4 - Wyzwania z angielskim


   Angielski jest językiem, który w obecnych czasach po prostu trzeba znać. Nie wiem, co przyniesie przyszłość, ale nawet czytanie książek czy oglądanie filmów na youtube nie może się czasami odbywać bez znajomości tego języka. Jednak największym argumentem za tym, by nauczyć się angielskiego, jest to, że bez niego szanse na znalezienie dobrej pracy są mniejsze niż u osób, które go znają.
   Angielski to moje swoiste wyzwanie, które podjęłam wiele lat temu, ale bezskutecznie i niechętnie. Zabierałam się za naukę od złej strony i dopiero teraz poznałam zalety tego języka i możliwości, jakie daje nam Internet i ludzie. Dlatego postanowiłam stworzyć dwa wyzwania na rok 2017, które muszę bezsprzecznie wykonać.
1) 10000 sentences in English
2) 5000 sentences in Business English
oba ze stroną Lang-8
3) przeczytać 5 książek z serii Angielski. Kryminał z ćwiczeniami.
4) wysłuchać jako audiobooków co najmniej 3 części Harry'ego Pottera
5) Wysłuchać ponad 1000 lekcji z youtuba,
6) Zrobić wszystkie teksty z business english

   Co miesiąc będę pisała posty podsumowujące dany miesiąc. W nich będą zawarte książki, filmiki, z których korzystałam i progres (dodaj "s" i mamy słówko po angielsku), jaki poczyniłam. To jest cholernie dużo i cholernie dużo pracy mnie czeka, ale bez pracy, nie ma kołaczy. Bez wysiłku, nie ma efektów. Dlatego trzymajcie za mnie kciuki i uczcie się razem ze mną!!!

3 komentarze:

  1. Pierwsze zdanie tego posta - absolutnie się z tobą zgodzę i będę Cię w tym wyzwaniu obserwować, bo sama również chcę się nauczyć tego języka, lecz niekoniecznie muszę go lubić. Mam problemy z językami obcymi i tak jak ty chcesz się nauczyć dodatkowo rosyjskiego, tak ja zamierzam kontynuować przygodę z francuskim. Życzę Ci powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obserwuj i sama zaczynaj coś robić! Na początku jest trudno, bo trzeba złapać swój rytm, odkryć co się lubi a co nie, i co sprawia nam radość przy uczeniu. Nienawidziłam angielskiego przez wiele lat, ale teraz nawet zaczynam go lubić, choć potrzeba sporo czasu, by uzyskać upragniony poziom. Powodzenia przy francuskim! Wiem, że lubisz Biedronkę i Czarnego kota, więc polecam obejrzeć ci bajkę w oryginale. Sama nauczyłam się paru zwrotów tylko oglądając tę bajkę. A z francuskim nigdy nie miałam kontaktu!

      Usuń
    2. Tak, lubię Biedronkę i Czarnego Kota i obejrzałam w oryginalnej wersji, lecz nie dlatego chcę się uczyć tego języka. Jest on po prostu piękny i przez dwa lata uczyłam się go w liceum, jednak z powodu okropnej nauczycielki, niczego się prawie nie nauczyłam.

      Usuń

© Agata | WS | x x.