Rolakatalog

"Nie prowokujcie kretyna, by napisał arcydzieło, a nuż mu się uda!" Stanisław Jerzy Lec

Top 5 - Kryminały anime


#5 Detective Conan
Conan jest idealnym przykładem typowego kryminału, co jest rzadkością w Japońskiej animacji. Zdarza się spotkać tytuły anime, które ściśle należą do tego gatunku, ale raczej stawiany jest nacisk na akcję a nie zagadki i tajemnice. "Detektyw Conan" to cudowny wyjątek i przykład tego, do czego zdolni są ludzie i jakie motywy kierują istotą ludzką w dokonywaniu zbrodni. Polecam, choć ponad 700 odcinków może zniechęcić.

#4 Higurashi no Naku Koro ni
Kryminał to zbrodnia, to przestępca, zagadka i sprawa. Ogólnie Higurashi jest zaliczane do gatunku horror, aczkolwiek sama sprawa, dochodzenie jest typowym kryminałem.

#3 Boku Dake ga Inai Machi
Kryminał w czystej postaci... Na pewno? Wątki paranormalnego, okruchy życia mocno dają o sobie znać w tym tytule, ale należy nie zapominać, że kryminałem także to coś jest!

#2 Death Note
Jak sprawca szuka sam siebie. Można powiedzieć, że właśnie o tym jest "Death Note". Również na pierwszy plan wychodzą wątki paranormalne, dramat, ale dochodzenie, morderstwa jak najbardziej są.


#1 Monster
Od początku do końca toczy się jedna sprawa, a samym podejrzanym jest osoba, której trudno o cokolwiek podejrzewać. Polecam, bo GENIALNY tytuł.

4 komentarze:

  1. Death note! Oglądałam :D L to był dopiero dziwak kurde xD Swego czasu uwielbiałam go rysowac <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, faktycznie L był dziwakiem, ale uwierz mi, że oglądałam tyle anime, iż spotkałam dużo dziwaczniejsze osoby od L. On był przynajmniej geniuszem!

      Usuń
  2. Miałam się zabrać do Monster, ale zbieram się jak sójka za morze.
    Pozdrawiam
    bibliotekatajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monster jest genialny, więc naprawdę warto się za niego zabrać!

      Usuń

© Agata | WS | x x.