Rolakatalog

"Nie prowokujcie kretyna, by napisał arcydzieło, a nuż mu się uda!" Stanisław Jerzy Lec

Recenzja #8 - "Pojedynki wampirów" Alyxandra Harvey

Autor Alyxandra Harvey
Tytuł Pojedynki wampirów
Rok wydania 2010
Wydawnictwo Akapit Press
Liczba stron 256
Cena 32 zł
Ocena na lubimyczytać 7,45
Moja ocena 
Przeczytane w ramach Czytam fantastykę
Cytat " Zamknąłeś swoją dziewczynę w szafie? Pięknie..."

Wojna wampirów, miłość, wojna wampirów, miłość… I tak można, by wymieniać w nieskończoność, gdyż jest to jeden ze schematów serii książek Alyxandry Harvey. Tym razem została nam przedstawiona kolejna para bohaterów – Logan, następny z rodziny Draków i Isabeau, Ogar, który uratował nową królową w poprzednim tomie.
Perypetie naszych bohaterów przebiegają niemal tym samym torem i skupią się głównie na poznawaniu i romansie między dwójką postaci. I muszę tu od razu zaznaczyć, że zawiodłam się na tym tomie. Pierwszy był naprawdę przezabawny i świetnie mi się go czytało, natomiast z „Pojedynkami wampirów” niezwykle się męczyłam. Czasami nie zauważałam, że następuje zmiana narracji, że dany fragment dotyczy już innego zdarzenia, a samych protagonistów nie darzyłam zbyt wielkim szacunkiem.
"- Jesteś jak katarynka - jęknął Logan. - Nie możesz jej uciszyć? - spytał błagalnie brata.
- Jak? - odparł bezradnie Nicholas.

- Pocałuj ją, idioto."
Wątek zemsty, który był jednym z głównych elementów książki, lekko mnie rozczarował. Niby nie spodziewałam się niczego wielkiego, ale uwielbiam zemstę, a ta szykowała się na porywającą. Niestety tak się nie stało.

Pierwszą połowę książki przeczyłam w oka mgnieniu, ale miałam wyraźny problem z drugą częścią. Nie mniej, fani wampirów i młodzieżówek poczują się jak u siebie.

4 komentarze:

  1. Nie skuszę się na tę książkę. Mam już serdecznie dość wampirów itd. :D
    Pozdrawiam,
    moonybookishcorner.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, ale czytam, bo kilka lat temu mama mi kupiła i teraz mi głupio tego nie przeczytać. Choć kiedyś kochałam tę serię...

      Usuń
  2. O o o ! Uwielbiam ksiażki o wampirach <3 Tak, mam 22 lata i kocham wampiry xD Tej serii nie czytałam z tego względu, że trochę odstraszył mnie opis fabuły i przede wszystkim fatalne okładki. Nienawidzę jak wpychają ludzi na fronty, a już tym bardziej twarze. Strasznie spartoczyli te okładki ;/ Czuję się jednak zachęcona, nawet do tego mniej dobrego tomu :D Muszę poszukać tych ksiażek, może znajdę w jakiejś dobrej cenie ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię wampiry, ale lubię te w wersji bardziej krwawej. I ogólnie te książki są nawet dobre. Lekkie, przyjemne do poczytania. Ale faktycznie okładki są obrzydliwe!
      5 tomów 80 zł + wysyłka = ja sprzedaję, jeśli jesteś zainteresowana :)

      Usuń

© Agata | WS | x x.