Rolakatalog

"Nie prowokujcie kretyna, by napisał arcydzieło, a nuż mu się uda!" Stanisław Jerzy Lec

Top 5 - Najpiękniejsze okładki książek


Temat mocno kontrowersyjny, bo przecież zawsze można powiedzieć "co kto lubi". Jednak zostały stworzone okładki, które swym pięknem zachwycają wielu i dziś pragnę przedstawić moje top 5 najpiękniejszych okładek, choć mam nadzieję, że nie będzie to tylko moje zdanie!

#5 "Kroniki czarnej kompanii" Glen Cook
Idealna okładka dla książki fantasy. Wydawnictwo Rebis odwaliło kawał dobrej roboty ponownie wydając tak kultową serię powieści Glena Cooka.


#4 "Ocean na końcu drogi" Neil Gaiman
Jak Neil Gaiman ma coś w sobie mrocznego i tajemniczego, tak okładki książki nie mogą odstawać od tych charakterystycznych elementów. Ciemne, przygnębiające kolory, ale zarazem porywające czytelnika i zachęcające do zakupu.

#3 "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" J.K.Rowling
Powieść graficzna jest bogata w przepiękne ilustracje, ale już sama okładka zachwyca i zabiera nas w magiczny świat chłopca, który przeżył.

#2 "Król Kruków" Maggie Stiefater
Gdyby nie okładka, nawet nie odkryłabym tej książki. Jest prosta, ale zarazem subtelna, magiczna i idealnie obrazuje całą książkę, jaką jest "król kruków"

#1 "W dziwnej sprawie skaczącego Jacka" Mark Hodder
Gdy tylko zobaczyłam książkę na sklepowej półce, natychmiast się zakochałam i, gdyby nie cena, już leżałaby na mojej półce. Wspaniałe, barwne, magiczne i jednocześnie przerażające okładki w całej serii tylko mnie kuszą, by w końcu zasilić o nie swoją biblioteczkę!

12 komentarzy:

  1. Masz rację :) Każdy ma różne gusta. Nie czytałam tych książek (nie liczę Harrego Pottera) i raczej bym po nie sięgnęła, gdybym przeczytała streszczenie, czy też wprowadzenie, bo okładki mnie nie zachwycają. Chociaż... Zastanowiłabym się nad książką "Ocean na końcu drogi". Co sądzisz o tej książce?
    Mogę od siebie dodać, że mnie najbardziej urzekła swym wyglądem seria "Królowa Lata" Melissy Marr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie nie czytałam tej książki. Wiele okładek mnie urzekło, ale nie miałam z nią styczności - wczoraj zobaczyłam okładkę i się zakochałam!

      Usuń
  2. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale wiem, że Potter ma kilka wersji okładek. Ta jest magiczna, jak z jakiejś bajki. Pierwsza, "Kroniki Czarnej Kompanii" najbardziej trafiła w mój gust. Druga idealnie komponuje się z tytułem. Ale przy projektowaniu każdej z tych tutaj zaprezentowanych, graficy odwalili kawał dobrej roboty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie inaczej! Naprawdę świetna robota z ich strony!

      Usuń
  3. "Ocean na końcu drogi" ma świetną okładkę, choć to nic nadzwyczajnego - Gaimana zawsze się łądnie wydaje, a okładki kuszą do czytania... I kuszą, bo żadnej nie czytałam xD Potter za to ma mnóstwo pięknych okładek zależnie od wydania. Moje ulubione to jednak te czarne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też Gaimana do końca nie czytałam, ale mam wielkie plany. Tyle jego książek, tyle świetnych, a czasu brak... Wszyscy to znamy...
      A czarne faktycznie też są piękne. Proste, ale mają w sobie to coś :)

      Usuń
  4. Przeczytałam tylko jedną z tych książek, ale wszystkie, które wybrałaś, rzeczywiście prezentują się pięknie :) Ja bym jeszcze dorzuciła "Wszechświaty" i "Czarodzieje".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wątpię, że jest jeszcze wiele książek i okładek, które miały znaleźć się na tej liście, ale to tylko top 5!

      Usuń
  5. To wydanie Pottera faktycznie ma piękną okładkę - zresztą przypuszczam, że całe jest piękne. Podoba mi się też Gaiman, chociaż pojawiające się teraz wznowienia są jeszcze lepsze ;)

    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem o tym, nawet widziałam niesamowite "Nigdziebądź", ale ta okładka wzbudziła we mnie pewne... przerażenie. Oj, co tam gadać. Każdy ma różne zdanie na temat okładek, ale wszystkim się podoba Harry Potter!

      Usuń
  6. Zgadzam się zdecydowanie co do Króla kruków. Ale to ilustrowane wydanie HP jest trochę ładniejsze po angielsku, ze względu na czcionkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety angielskiego wydania nie widziałam.

      Usuń

© Agata | WS | x x.