Rolakatalog

"Nie prowokujcie kretyna, by napisał arcydzieło, a nuż mu się uda!" Stanisław Jerzy Lec

Podsumowanie #1 - 25 książkowych ciekawostek


Niemal wszyscy robią ciekawostki na temat swojego czytelnictwa, więc postanowiłam, że i ja nie mogę być gorsza!

#1 Nie potrafię czytać tylko jednej książki na raz
Potrafię jednocześnie czytać pięć książek, więc w ciągu godziny umiem kilka razy zmienić pozycję i przeczytać kilka stron innej.
#2 Nie przeszkadzają mi zniszczenia na książkach
Jeśli defekt nie przeszkadza w czytaniu, to mi nie sprawia problemu przeczytanie takiej książki czy kupienie
#3 Nie umiem kupować książek w oryginalnych cenach
Na półce mam tylko jedną serię w okładkowej cenie, reszta po promocji, czyli w okolicach 10-15 zł.
#4 Kocham czytać ebooki
Przekonałam się i w zasadzie lubię papierowe książki kupować dla samej przyjemności, gdyż preferuję czytanie na czytniku ebooków.
#5 W swojej biblioteczce mam około 250 książek
Z czego większość to w prezencie od mojej mamy (dawniej do niej należały)
#6 W całym domu mam ponad 1000 książek, choć ta liczba nigdy nie została do końca zweryfikowana.
I to wszystko zbiory mamy i te 250 moich.
#7 W podróży nie mogę czytać papierowych książek
Kiedy jadę pociągiem czy autobusem zaraz mi się robi niedobrze, gdy czytam papierową książkę - z ebookami nie ma problemu.
#8 Bardzo często podobają mi się mało popularne książki
Jeśli coś nie jest popularne i znane, to bardzo prawdopodobne, że mi się spodoba.
#9 Nie lubię czytać popularnych książek.
Jeśli jest o jakiejś pozycji głośno, to mam na nią alergię. Wiele razy doznałam ogromnego zawodu.
#10 Uwielbiam czytać literaturę japońską
Light novelki czy zwykłe książki z kraju kwitnącej wiśni mnie fascynują i wiele tytułów z chęcią bym przeczytała, ale wiem, że nawet po angielsku nie jestem w stanie tego przeczytać - bo nie ma.
#11 Preferuję czytać książki, w których głównym bohaterem jest chłopiec/mężczyzna
Bo naprawdę są to wtedy ciekawsze książki. Dziewczyny zaczynają mnie denerwować.
#12 W dzieciństwie niezbyt lubiłam czytać
Nawet lektury sprawiały mi trudność. Dopiero gdzieś w 5 lub 6 klasie podstawówki zmieniłam zdanie.
#13 Jeśli do połowy książka mi się nie spodobała, rzucam ją
Wyznaję zasadę, że czyta się dla przyjemności a nie obowiązku.
#14 Jestem jedną z niewielu osób, która nienawidzi "Zaginioną dziewczynę"
Próbowałam, chciałam, ale się zawiodłam...
#15 Sama chciałabym kiedyś wydać książkę
Piszę, uczę się, próbuję, a co wyjdzie? Zobaczymy.
#16 Uwielbiam pomysłowość
Czasami jeśli książka jest napisana słabo, ale jest pomysłowa, inna i ciekawa, nie przeszkadza mi to.
#17 Moimi ulubionymi gatunkami są fantastyka i kryminał
Kto jest zaskoczony?
#18 Silne, nieugięte żeńskie postaci są moimi ukochanymi bohaterkami
Ale te prawdziwe (np. Brienne z Tarnu) nie Celaena z "Szklanego tronu" - które nie lubię...
#19 Gusta się zmieniałam
Dawniej pochłaniałam książki z gatunku young adult, teraz nie potrafię ich czytać.
#20 Za zakładki robi wszystko, co znajduje się po ręką
Czasami najlepsza jest po prostu druga książka, telefon, krem do rąk czy czytnik.
#21 W 90% przypadkach zgaduję, jak zakończą się dane trójkąciki miłosne czy nawet sam romans
Czasami nie ma romansu w książce/mandze, ale liczę na pewną parę i w 90% zgaduję - 10% to wtedy kiedy bohaterowie giną.
#22 Rzadko fascynuję się jakąś postacią
Nawet nie mam czegoś takiego, że zakochuję się w danym bohaterze
#23 Potrafię czytać w naprawdę dziwnych pozycjach
Siedzę na fotelu, jedna noga na komputerze, druga na biurku, więc...
#24 Wolę czytać, gdy jest jasno na dworze
Ale zimowe wieczory z książką i kawą mi nie przeszkadzają
#25 W życiu przeczytałam ponad 700 książek
Niewiele, ale biorąc kilka lat zamrożonego okresu czytelniczego, w którym fascynowałam się mangą i anime, to nie jest zły wynik.

4 komentarze:

  1. Twoja biblioteczka z pewnością jest wspaniała. Ja moich książek nie liczę i chyba nigdy ich nie policzę. Są, bo są. Problem pojawia się wtedy, kiedy brakuje na nie miejsca.
    Też ostatnio zainteresowałam się light novel i po drugim tomie Marii chcę więcej :D
    Męscy bohaterowie - jak najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość to mama nakupowała (ja kupowałam dla niej sporo, ale są jej).
      Po cichu mogę ci polecić stronkę https://novelki.pl, gdzie można przeczytać polskie tłumaczenia niewydanych w polsce novelek. Polecam ogromnie Rokka no yusha, nawet pewnie recenzje niedługo tego zrobię... A zwydanych polecam na 100% Durarara!

      Usuń
  2. Tam powinno być "gusta się zmieniają", tak mi się wydaje.
    Polecasz jakąś stronę, na której kupujesz tanie książki?
    Bardzo ciekawy post i fakty, haha.

    zapraszam na Podsumowanie miesiąca, Polecam Goodbook
    http://want-cant-must.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak, faktycznie. Dzięki za uwagę.
      Wiesz... Ogólnie kupuję głównie książki używane, a resztę znajduję w księgarni "tak, czytam", gdzie są ogromne promocje i czasami można znaleźć mega rzeczy, ale z internetowych polecam matras.
      Dziękuję bardzo

      Usuń

© Agata | WS | x x.